Re: comunicació llista / chat Debian català

Hola alex,

> Ara mateix no recordo anunciar per llista que hagués un xat.

No em queda clar a quin xat et refereixes: hi ha el canal
#debian-catalan a irc.debian.org, que fa molt de temps que
funciona i que s'esmenta a la pàgina oficial del grup a
https://wiki.debian.org/LocalGroups/DebianCat des del primer
dia.

Després hi ha un xat a matrix/riot, que es va crear més
recentment i que està connectat al canal oficial d'irc (de forma
que tot el que es diu en un es veu a l'altre i a l'inrevés).
Aquest altre canal també s'esmenta al wiki del grup i, com a
mínim, també es va esmentar a la llista algun cop:

https://lists.debian.org/debian-user-catalan/2016/09/msg00065.html

Pot ser que hi hagi d'altres xats que hagin creat membres
d'aquest grup i que jo no conec o que he oblidat que hi són.

> Segurament és despiste meu, però crec que la gent nova que
> arriba tampoc ho sabrà.

Entenc la frustració que pot produir arribar a un lloc i no
adonar-te fins més endavant que t'has perdut una part que
consideres important perquè ningú t'havia dit que existia.
Crec que és molt important compartir-ho perquè el grup pugui
millorar la comunicació i per tant t'agraeixo el missatge.

> Penso que estarien bé dues coses:
>
>  (1) Les trobades que s'organitzin per xat anunciar-les a la
> llista i les que s'organitzin per llista anunciar-les al xat,
> per que tothom s'assabenti.

Diria que és el que s'ha fet habitualment. Potser en el cas
particular de la trobada del 7 de juliol encara no s'ha fet
però tampoc considero que s'hagi anunciat a l'irc, si et
refereixes al missatge enviant el fitxer de calendari amb la
data que vam decidir a Vilafranca. Jo més aviat ho vaig
interpretar com un recordatori per als que ho havíem estat
comentant.

En qualsevol cas, el teu missatge m'ha recordat que tinc pendent
de fer la reserva de la sala i enviar l'anunci oficial a la
llista amb els detalls. Gràcies de nou.

>  (2) Que a algun lloc aparegui informació de que hi ha un xat, bé sigui a:
>
>     https://www.debian.org/international/Catalan/index.ca.html

Pel que he vist, en aquestes pàgines hi ha informació més general
sobre internacionalització, traduccions, etc. No he trobat cap
referència als canals d'irc del francès, espanyol, etc.

No tinc gaire idea de si seria apropiat posar la informació dels
xats en aquesta pàgina o no (potser algú amb més experiència en
la web de Debian ho sàpiga).

En canvi, la pàgina oficial del grup sí que conté la informació:
https://wiki.debian.org/LocalGroups/DebianCat

>     https://lists.debian.org/debian-user-catalan/
>
>     o al missatge de subscripció al grup

No em sona que es pugui personalitzar res d'això.

Salut i molts records!
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀