Re: Crear usb des d'una ISO

El 28/6/18 a les 21:53, Josep Lladonosa ha escrit:

> <mailto:entfe001@gmail.com>>:
>
>     [...]
>
>     Sé que les ISO de Debian estan preparades en un format híbrid que
>     les fa
>

> Un apunt: el format hibrid s'anomena "El Torito".
>
> (exemple trobat a la xarxa:)
> |sudo apt-get install genisoimage geteltorito -o bios.img gruj09us.iso|
No estic molt posat en el tema d'imatges ISO, però crec que El Torito és
un sistema per fer que imatges de CD siguin arrancables, com quan en
l'època dels disquets que no tots arrencaven un SO si no tenien certs
components clau.

Precisament fa uns dies estava fent proves amb la ISO d'instal·lació de
Debian i vaig comprovar que després d'un dd a un USB, un fdisk -l mostra
una taula de particions coherent. Això és quelcom que, en general, un no
s'espera d'una imatge ISO arbitrària (tampoc ho he provat amb ISOs de
tercers per confirmar què surt en aquest cas...)