Re: l'ajuntament de bcn adopta gnu/linux

No participo mai, però en aquest cas m'agradaria aportar perquè he estat en un ajuntament d'una població de 12mil habitants.

Els regidors no n'entenen, per tant tot queda en mans dels tècnics que s'han d'enfrontar als treballadors que són els més contraris als canvis. Jo mateix desprès d'escriure el manual, i el cap fer la formació als treballadors, ens venien en  l'excusa que no volen llegir un manual/tutorial de 10 pàgines amb unes 3 captures de pantalla per pàgina. I era una simple aplicació web, per demanar dies lliures, anar al metge, ... Fins i tot tenien problemes al login, per no llegir que era el correu corporatiu i no el personal.
Els tècnics poden aconsellar bé als polítics, però l'obstacle serà el treballador/funcionari.

El dia 17 gen. 2018 07:58, "Àlex" <alex@probeta.net> va escriure:
El 16/01/18 a las 20:36, Robert Marsellés escribió:
> Hola,
>
> El 15/01/18 a les 22:01, Ernest Adrogué ha escrit:

> Algunes experiències internacionals prèvies amb gran rebombori [1] no
> suggereixen cap mena d'optimisme [2].
>
> robert
>
> [1]
> https://usatoday30.usatoday.com/money/industries/technology/2003-07-13-microsoft-linux-munich_x.htm
>
> [2]
> https://www.theregister.co.uk/2017/11/13/munich_committee_says_all_windows_2020/

Microsoft és un loby molt fort, amb moltes persones "col.locades" als
governs prenent decisions. Una de les polítiques que va prendre la
decisió a Munich, resulta que era la vicepresidenta de Microsoft a
Europa fins el 2015.

Però també hi ha casos d'èxit, també. Mira les gendarmeries franceses,
per exemple. Porten 10 anys amb Linux, més que contents i a sobre han
estalviat 20 millions d'euros en llicències. Però encara avui en dia
reben ordres de superiors, que no compleixen, de que canviïn
inmediatament a Windows. El loby Microsoft té ara mateix sis consellers
amb connexions directes amb ministres i polítics.

Un article interessant de llegir:

http://www.investigate-europe.eu/en/why-europes-dependency-on-microsoft-is-a-huge-security-risk/