Re: (deb-cat) Degradacio de rendiment amb SSD

__________
El 12/01/18 a les 20:08, Robert Marsellés ha escrit:
> Hola
>
> El 11/01/18 a les 18:12, Narcis Garcia ha escrit:

> Amb això no puc ajudar.

> Si entens l'anglès, fes un cop d'ull a la pàgina wiki de Debian dedicada
> al tema [1].
>
> Seguint aquestes indicacions, a mi fa anys que m'ho fa automàticament
> per la meva configuració (1 SSD 250GB amb encryptació + LVM + ext4).
>
> Hi ha un dia a la setmana (dilluns en el meu cas) que es nota que li
> costa arrencar quan engego la màquina. Bé, li costa més estona de
> l'habitual arribar al login gràfic (Gnome). No ho he comptat mai perquè
> [...]

Gràcies pels enllaços, m'han ajudat a repassar el tema de les capes LVM
i Cryptsetup, tot i que no eren el cas dels dos exemples que esmentava
i, per tant, la configuració "discard" sembla resultar inútil fins i tot
a la unitat suposadament suportada OCZ-TRION100.
Des d'ara deixo programada als ordinadors una purga expressa com a
/etc/cron.daily/fstrim

Ha estat interessant (tant per SSD com per HDD) trobar aquesta eina:
https://github.com/wor/goanysync