Re: Configurar Xarxa a Debian 9 KDE sense NetworkManager

Bé, dic que funciona perquè tenia internet... però cada vegada que reinicio he de tornar configurar /etc/resolv.conf afegint les DNS de nou que ja no hi son.
search VENTURA
nameserver 192.168.1.1

i a més ja estan també a /etc/network/interfaces no entenc perque no va.
dns-nameservers 192.168.1.1
dns-search VENTURA

El tema de la comanda route no se si funciona, no ho he comprovat i crec que no he instal·lat el paquet "net-tools".

El dia 3 de desembre de 2017 a les 22:00, Antoni Villalonga <frikimaster@gmail.com> ha escrit:
> SOLUCIONAT
>
> era el nom de la interface que ja no es eth0 sino un altre, en el meu cas
> enp0s31f6
>
> tal com ho tenia a la Debian 6 només hi he canviat eth0 per enp0s31f6 i
> llestos

Ah, si.. això és un dels canvis.
Si necessites que el sistema assigni els noms com abans pots afegir
aquest paràmetre "net.ifnames=0" al grub.

> El dia 3 de desembre de 2017 a les 16:43, Jordi Boixader
> <idroj@bergueda.org> ha escrit:

I efectivament aquest és un altre canvi que també se m'havia passat per alt...
La comanda route està en el paquet "net-tools", ara no s'instala per defecte.
Com dius que funciona, serà que ja has instalat el paquet.

Amb la comanda ip crec que es fa així per establir la mateixa ruta:
  ip route add 10.0.0.0/8 via 10.138.66.105 dev eth0

Salut!

--
"You hear about the chinese godfather? He made them an offer they
couldn't understand." - The Sopranos 1x04

Antoni Villalonga i Noceras
#Bloc# ~> http://friki.cat/
#Twitter# ~> @friki