Re: (deb-cat) microcode per CPU =? privatiu

Això que ha trobat en Josep ho trobo molt greu, tractant-se de paquets
d'execució requerida i del repositori principal (main).

- A Debian 7, el Linux 3.2 de 32 bits era compilat per i486, i no passava.
- A Debian 8, el Linux 3.16 de 32 bits era compilat per i586, i ja amb
el «microcode» privatiu de Intel (que només va amb i686).
- A Debian 9 el Linux 4.9 de 32 bits és compilat per i686, i no es nota
perquè no es queixa, ja que no es pot arrencar amb processadors anteriors.

He llegit que Intel amb els fabricants de BIOS modernes ja executen un
sistema operatiu «a l'ombra», com una mena de BIOS amb la seva
interfície virtual de xarxa però poc detectable des de l'entorn
d'usuari. Amb això podria ser que, amb els darrers processadors i3/i5/i7
el sistema operatiu d'usuari s'estigui executant com una màquina virtual
per sobre d'aquesta capa creada pel maquinari.

https://www.youtube.com/watch?v=iffTJ1vPCSo

No crec que ambdues coses tinguin relació, però... Com es pot aclarir de
forma fàcil i neta a un usuari que la distribució Debian no fa que
l'usuari se sotmeti a les necessitats despòtiques d'Intel (o AMD) ?
Això s'assemblaria molt a distribuïr M.Firefox amb Adobe Flash
preinstal·lat perquè «it cannot be an extension anymore in recent
Mozilla browsers»

El 29/11/17 a les 20:14, Josep Lladonosa ha escrit:

http://metadata.ftp-master.debian.org/changelogs/non-free/i/intel-microcode/unstable_README.Debian