Re: (deb-cat) Sticky-enganxos pel propietari de directori

Recomanar FAT (o NTFS) és reconèixer que els sistemes de fitxers de
GNU/Linux, tal com estan, no serveixen per escenaris tant comuns com les
memòries USB. Ho veig com abandonar-se al fracàs.

Per esmentar una mancança amb FAT i NTFS: No es pot aplicar permís
d'execució a CAP fitxer, i aleshores no es poden «compartir» programes
(increïble tractant-se de la filosofia del programari lliure!).

La majoria de distribucions GNU tenen el mateix GID (100), per exemple,
pel grup «users». Això vol dir que, establint aquest com a grup a
heretar (g+s) hi ha moltíssimes possibilitats que sigui interpretat de
la mateixa manera a qualsevol altre ordinador.
Encara no m'he trobat amb cap ordinador que les meves memòries USB no
les llegeixi identificant gid=100=users (una altra cosa és que els
administradors de sistemes tinguin totes la cura d'incloure els usuaris
comuns a «users»).

Però és que no discuteixo el comportament actual d'aquest bit del grup
(g+s), sinó d'un que no s'està aplicant: u+s
Es tracta d'avançar abans de trobar la perfecció.

El 28/11/17 a les 21:50, Ernest Adrogué ha escrit: