(deb-cat) journalctl amb chroot

Avui m'he trobat amb un problema en una instal·lació que no acaba
d'arrencar, doncs el gestor de sessions gdm3 es queda aturat i no
presenta res.

He intentat iniciar en modalitat de recuperació (single) però no puc
actuar perquè tenia el compte «root» deshabilitat (sense contrasenya).
Aleshores inicio amb una sessió Live-USB, munto la partició i entro
adequadament a l'arrel afectada amb chroot.

Però journalctl diu que no hi ha cap bitàcola enregistrada (log dels
seus). He cercat per internet i n'hi ha que diuen que els emmagatzema a
/var/log/journal però jo aquest directori no l'hi veig a Debian 9.
/var/log/gdm3 és un directori buit.

Què puc fer per llegir «externament» les bitàcoles de Systemd?

Gràcies.

--