Re: mini-debconf 2017 à Tolosa de lengadoc a Occitania al " Capitole du Llbre "

El 13/09/17 a les 16:00, Miquel Demur ha escrit:

> soc enfadat perqué ha escrit  " Merci beacoup pour votre avis. "

I'm afraid we've having a mistranslation issue here. Although I can read
French, my written expression is quite bad. I just wanted to be polite
to you with a short "thank you" sentence, but I do apologize if that was
somehow misspelled or badly written, however I think there's no reason
to be angry about it. Unless the use of "enfadat" (angry) is not what
you actually meant. Anyway, moving on... I'll use Catalan from now on.

> [...]
> ha una maquina pel bitllet i triar TIKEMOUV.
>
> el mes barat, tren TIKEMOUV, es a 17h21 la Tor de Querol arribant a
> Tolosa de lengadoc 20h15 i costa 7,50 euros; i per tornar 10h48 Tolosa
> de lengadoc > la Tor de Querol 13h47.
>
> amb TER el viatge de la bici es gratuit; amb alta velocitat 10 euros.
>
> https://www.ter.sncf.com/occitanie > horaires & trafic > Fiches
> Horaires > Toulouse-Foix-LaTour-de-Carol > clicar Rechercher > clicar
> sobre el pdf per llegir a la pantalla o imprimir en pdf papel o disc dur.
>
> Podré guiar, caminant o bici, per una visita occitana de Tolosa de

Havia considerat la possibilitat de pujar via Puigcerdà en tren, de fet
abans del TGV el temps de viatge era més o menys el mateix via Puigcerdà
que Perpinyà, realment depenia del temps de transbord a la frontera, que
en general sol estar bastant mal resolt.

I precisament per això l'opció de Puigcerdà l'havia descartada, perquè
els enllaços són terribles. En feiner hi arriben trens des de Barcelona
a les 9:40, 13:05, 15:48 i 18:06; en festiu a les 10:13, 12:38, 15:14 i
18:17 mentre que els que surten d'allà cap a Tolosa ho fan a les 13:21 i
les 17:21 (al de les 9:21 no s'hi arriba a temps) més una combinació a
les 15:30 per carretera fins a Foix. Per agafar el tren amb l'oferta
Tikémouv caldria esperar a l'estació de la Tor de Querol dues hores i el
temps total de viatge seria de 8 hores, que personalment trobo excessiu.

En tot cas, el TER de les 13:21 encara és una opció en cap de setmana
(en feiner és massa poc temps de marge si el tren de Renfe
s'endarrereix, i estem parlant de la línia de Vic...), sortint de
Barcelona Sants a les 9:36 s'arriba a l'estació tolosana de Matabiau a
les 16:15, unes 6h40 de viatge.

Per la tornada tres quarts del mateix, en feiner el tren de Renfe surt a
les 13:34 i en festiu just a les 13:47, no s'arriba a temps i toquen més
de tres hores d'espera allà pel següent: 17:13 feiners, 16:52 festius.

Pel preu a banda dels 7,50€ de Tikémouv o els 27,50€ de tarifa general
s'hi han d'afegir els 12€ que costa el bitllet de Barcelona a la Tor de
Querol.

Tot això és des de Barcelona, està clar que si es comença viatge a Vic
l'opció del tren transpirinenc és més atractiva, de la mateixa manera
que des de Girona l'única opció raonable és via Narbona.

Que consti que ho diu una persona que ha fet el trajecte de Barcelona a
Tolosa en tren tant via Puigcerdà / la Tor com Portbou / Cervera.
Ferroviàriament parlant, són interessants els dos túnels de cargol, un a
cada costat de la frontera, sense oblidar tampoc l'atractiu del Tren
Groc que allà acaba, però això és més per a es.rec.trenes ;-)

P.S: Enhorabona pels jocs de París 2024.