Re: Xerrada sobre Debian al DLP el 16 de setembre

2017-09- 4, 00:05 (+0200); Julio Amorós escriu:
> Però parlo d'un grup d'usuaris de distribucions linux, on hi ha uns quants
> que fan servir Debian, potser la majoria, que seran els instal·ladors i
> segurament els encarregats de resoldre els possibles futurs problemes que
> hi hagi als ordinadors d'un nou casal/associació.
>
> Els usuaris (no linuxeros) utilitzaran l'escriptori Mate, que no el domino
> gaire però que em fa la sensació que varia molt poc d'una distro a una
> altra.
>
> Per la meva experiència personal jo escolliria Debian per estabilitat. Però
> insisteixo que és la meva experiència.

Suposo que depèn de cada persona, però el meu sistema Debian
probablement és bastant diferent del teu, i el teu diferent del d'algú
altre.  La configuració que utilitzo actualment l'he anat fent al llarg
dels anys, i si algun cop he d'utilitzar una instal·lació nova amb la
configuració per defecte de seguida noto mil coses que funcionen
diferent de com estic acostumat que funcionin.

Amb altres distribucions, com Ubuntu, no cal que l'usuari dediqui tant
temps a configurar el sistema, perquè tot ja està més o menys configurat
de manera que s'ajusti a les preferències de la majoria d'usuaris.

Per tant no veig cap problema en recomanar Ubuntu o Mint a usuaris poc
experimentats o usuaris que no volen "perdre el temps" fent ajustaments.