Re: Xerrada sobre Debian al DLP el 16 de setembre

Hola Àlex,
segurament no em vaig explicar be.

Si les circumstàncies que es donen són les que tú descrius estic d'acord amb la teva elecció. És a dir si el que volem és que algú de fora del mon GNU/Linux comenci amb alguna distro, ja sigui amb la nostra tutorització o ell tot solet, Ubuntu o Linux Mint em semblen les opcions més naturals. Res a dir.

Però parlo d'un grup d'usuaris de distribucions linux, on hi ha uns quants que fan servir Debian, potser la majoria, que seran els instal·ladors i segurament els encarregats de resoldre els possibles futurs problemes que hi hagi als ordinadors d'un nou casal/associació.

Els usuaris (no linuxeros) utilitzaran l'escriptori Mate, que no el domino gaire però que em fa la sensació que varia molt poc d'una distro a una altra.

Per la meva experiència personal jo escolliria Debian per estabilitat. Però insisteixo que és la meva experiència.

Si aquest raonament no és compartit llavors l'altra qüestió que em feia ja no tenen sentit, però serà bo per a mi saber-ho.

En canvi, si és compartit per la majoria, llavors sí que em continuo fent la mateixa pregunta.

Vagi be
Julio

El dia 2 de setembre de 2017 a les 20:55, Àlex <alex@probeta.net> ha escrit:
El 30/08/17 a las 22:33, julio escribió:

> Si, ja sé que no existeix una distro única per a tothom (per cert quina
> documentació tan xula fan els de archlinux) però si algú em digués "ho
> sento tio, t'has de mullar, quina distro recomanes segons la teva
> experiència? Només pots dir una."
> Doncs ja fa temps que sempre penso el mateix: Debian. La seva
> estabilitat (imagino que per la seva qualitat) no té color.
> I llavors em pregunto, perquè quan a un casal volem decidir quina distro
> instal•lar s'acaba instal•lant ubuntu? (Fet real i de fa molt poc temps)
> I no ho dic com una crítica per haver escollit Ubuntu, ja que al final
> [...]

Hola Julio,

treballo amb Debian estable i testing, pero quan algú no informàtic em
demana d'instalar-li Linux busco una distribució:

* Molt senzilla d'instal.lar, per que se la pugui instal.lar ell/a sol/a.

* Que li reconegui fàcilment el seu hardware.

* Amb un escriptori intuitiu on no es perdi.

Aquesta distribució no és Debian. Debian es una distribució molt bona
per usuaris iniciats, o per servir de base per crear altres distribucions.

Per usuaris no informàtics actualment els dono una Linux Mint, que a més
a més del que he dit:

* Està basada en Debian així que jo em sento a gust si haig d'ajudar a
modificar coses.

* Té el mateix instal.lador que la Ubuntu. S'instal.la amb dos clics.
L'usuari només ha de conneixer el concepte de partició, com a qualsevol
instal.lador de qualsevol sistema operatiu.

* Té de base una Ubuntu estable (LTS)

Ja no estem als temps de la Debian Potato amb la que vaig començar.
Tanmateix, crec que un usuari sense tenir ni idea necessita una guia per
instal.lar i configurar una Debian. Amb altres distribucions això no passa.

Salut

    Àlex

--
“No hay puerta de atrás. Punto final. […] Si hubiera una puerta de atrás, entonces entiendo que no podría decirlo por que es parte del secretismo, de las normas que tengo que respetar para no hablar, pero le digo que no hay puerta de atrás”
Dorothee Belz, vicepresidenta de Microsoft