Re: Xerrada sobre Debian al DLP el 16 de setembre

El 30/08/17 a las 22:33, julio escribió:

> Si, ja sé que no existeix una distro única per a tothom (per cert quina
> documentació tan xula fan els de archlinux) però si algú em digués "ho
> sento tio, t'has de mullar, quina distro recomanes segons la teva
> experiència? Només pots dir una."
> Doncs ja fa temps que sempre penso el mateix: Debian. La seva
> estabilitat (imagino que per la seva qualitat) no té color.
> I llavors em pregunto, perquè quan a un casal volem decidir quina distro
> instal•lar s'acaba instal•lant ubuntu? (Fet real i de fa molt poc temps)
> I no ho dic com una crítica per haver escollit Ubuntu, ja que al final
> [...]

Hola Julio,

treballo amb Debian estable i testing, pero quan algú no informàtic em
demana d'instalar-li Linux busco una distribució:

* Molt senzilla d'instal.lar, per que se la pugui instal.lar ell/a sol/a.

* Que li reconegui fàcilment el seu hardware.

* Amb un escriptori intuitiu on no es perdi.

Aquesta distribució no és Debian. Debian es una distribució molt bona
per usuaris iniciats, o per servir de base per crear altres distribucions.

Per usuaris no informàtics actualment els dono una Linux Mint, que a més
a més del que he dit:

* Està basada en Debian així que jo em sento a gust si haig d'ajudar a
modificar coses.

* Té el mateix instal.lador que la Ubuntu. S'instal.la amb dos clics.
L'usuari només ha de conneixer el concepte de partició, com a qualsevol
instal.lador de qualsevol sistema operatiu.

* Té de base una Ubuntu estable (LTS)

Ja no estem als temps de la Debian Potato amb la que vaig començar.
Tanmateix, crec que un usuari sense tenir ni idea necessita una guia per
instal.lar i configurar una Debian. Amb altres distribucions això no passa.

Salut

    Àlex