Re: Hardware compatible

El 31/07/17 a les 20:03, Santi Moreno ha escrit:
Hola,
vull montar un pc per casa a peces i volia preguntar si conegueu alguna
relació de hardware compatible 100% amb linux o marques que
contribueixen amb el software lliure i que donen les màximes
prestacions.

- Veig que va de targes de xarxa (juntament amb les gràfiques un dels possibles problemes a GNU/Linux).

Jo tinc al PC d'escriptori aquestes:

Realtek	RTL8111/8168/8411 (Gigabit RJ-45)
Ralink	RT2561/RT61 (Sense fils)

i al de la meva dona, una equivalent:

Realtek  RTL8111/8168/8411 (Gigabit RJ-45)

Totes dues són encastades a la placa mare (són diferents, una MSI i una Asus).
No m'han donat mai cap problema en Wheezy, Jessie ni ara amb Stretch.

Els processadors són AMD com els respectius controladors gràfics, que tampoc em donen cap problema amb el controlador lliure Radeon. Amb els darrers nuclis de Linux, la velocitat és prou bona i em sembla que ja no hi ha necessitat d'usar els controladors privatius Catalyst (fglrx).

Els meus 5 cèntims.

--
Eduard Selma i Bargalló.