Re: Ass: Debian 9 fora de control?

El 08/08/17 a les 11:20, Alex Muntada ha escrit:
> Narcis Garcia:

> Això de l'autodescobriment de serveis em sona que és cosa del
> servei avahi-daemon. Ara mateix no tinc cap ordinador amb cups
> a casa (evito les impressores tant com puc), així que no puc
> mirar si publica res a l'avahi. Potser les eines del paquet
> avahi-utils et poden servir d'ajuda.

Està molt bé la tasca *informativa* d'Avahi, però aleshores potser el
problema és que CUPS emprèn accions amb aquesta informació sense que se
li demani, i sense preguntar.

> Diria que el que fa això és el paquet packagekit però no conec
> gaire com funciona. Si proves a desinstal·lar-lo s'emporta el
> gnome amb ell, o sigui que potser és millor desactivar el servei
> del systemd:
>
> sudo systemctl disable packagekit
>
> M'he mirat per sobre els 2 fitxers de configuració dins del
> directori /etc/PackageKit però no veig res perquè pregunti a
> l'usuari com procedir enlloc d'instal·lar directament.
>
> En cas que no tinguis el packagekit instal·lat, mira si tens més
> informació sobre qui actualitza els paquets i com ho fa al fitxer
> [...]

En aquesta bitàcola veig que fou "unattended-upgrade" el programa que va
actuar per instal·lar paquets (com el Java 8). Realment em sorpren que a
Debian s'hagi decidit aquest tipus de coses sense que es consulti l'usuari.
S'ha passat de no actualitzar ni avisar per a res, a fer-ho «perquè
toca» i silenciosament. Almenys a Ubuntu de bon principi van trobar un
equilibri, i fins i tot Windows m'ha semblat més prudent i/o respectuós.

Això és el què cal fer a Debian 9:
$ sudo systemctl disable unattended-upgrades
$ sudo systemctl stop unattended-upgrades