Re: Ass: Debian 9 fora de control?

Narcis Garcia:

> 1. Com puc fer que no s'auto-afegeixin impressores que no se sap si
> existeixen localment (USB/xarxa), com per exemple les que comparteix
> un altre ordinador (SMB/etc.) ?

Això de l'autodescobriment de serveis em sona que és cosa del
servei avahi-daemon. Ara mateix no tinc cap ordinador amb cups
a casa (evito les impressores tant com puc), així que no puc
mirar si publica res a l'avahi. Potser les eines del paquet
avahi-utils et poden servir d'ajuda.

> 2. He entès bé que hi ha actualitzacions de paquets que s'apliquen
> automàticament? Si és així, com evitar-ho i fer que se li pregunti
> a l'usuari de manera elegant?

Diria que el que fa això és el paquet packagekit però no conec
gaire com funciona. Si proves a desinstal·lar-lo s'emporta el
gnome amb ell, o sigui que potser és millor desactivar el servei
del systemd:

sudo systemctl disable packagekit

M'he mirat per sobre els 2 fitxers de configuració dins del
directori /etc/PackageKit però no veig res perquè pregunti a
l'usuari com procedir enlloc d'instal·lar directament.

En cas que no tinguis el packagekit instal·lat, mira si tens més
informació sobre qui actualitza els paquets i com ho fa al fitxer
/var/log/apt/history.log.

Salut,
Alex