Re: Permisos a usuari per disc dur intern que només te permisos root

__________
El 22/07/17 a les 11:55, Joan ha escrit:

> El Fri, 21 Jul 2017 20:06:15 +0200
> Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> va escriure:

> Aquesta ordre què fa?

La última, deixa sense cap permís els «other» (altres) usuaris, és a
dir, els que no són propietaris com a usuari ni del grup de la carpeta.

> I en aquesta perquè la X està en majúscules?

La «x» en minúscula es refereix al permís d'execució, que inclou tant
fitxers com directoris. En majúscula especifica que només afecti als
directoris, per a poder-los obrir.

> I el "+s" per a què serveix?

L'atribut «enganxós» (s) és per a què, quan es crei un subdirectori,
aquest hereti el mateix grup del directori. D'aquesta manera, en aquest
cas, si jordi crea un subdirectori, aquest serà del grup «users» i no
pas del grup «jordi». Això facilita una mica la compartició entre usuaris.