Re: Instal·lar Debian 9 de cero... Es recomanable encriptar les particions?

Vull reinstal·lar la Debian 9 des de cero i em pregunto si és recomanable encriptar les particions. Tant al Portàtil com al Sobretaula.

- Només és per si em roben el Disc Dur que no hi puguin accedir?

Efectivament. Cada cop que iniciïs el sistema hauràs d'entrar contrasenya (o un llapis usb amb una clau) per iniciar sistema.

- O també si un Hacker m'entra des d'Internet al trobar-ho tot encriptat no podrà fer res?

Quan inicies el sistema i entres la clau secreta per poder desencriptar el sistema de fitxer estàs fent que sistema operatiu i programes tinguin ja accés directe als fitxers. Així doncs, si un hacker entrés al sistema ho fa gràcies a alguna vulnerabilitat bé de sistema bé d'aplicació, pel que l'intrús mantindria l'accés a tot el sistema de fitxers que sistema operatiu/aplicacions tenien...

Perdoneu la meva ignorància...

Salut

Salutacions...Josep