ventilador a stretch en fer resume

Hola,
a veure si algú té el mateix problema, fa uns dies que vaig instal·lar-me una stretch i que hi treballo, però tinc un problema després de suspendre el PC, quan el torno a engegar els ventiladors funcionen uns segons i es paren, aquí se'm queda congelada la pantalla i he d'apagar apretant uns segons el botó.
crec que és des de l'actualització del kernel, de 4.9.0-2 a 4.9.0-3 però no n'estic segur, a vegades se'm paraven els ventiladors un parell de segons i es tornaven a engegar i podia seguir treballant, crec que això era amb el kernel anterior..

a algú li passa alguna cosa semblant?

salut!
Lluís