Re: Devuan (Debian sense systemd) treu una RC

El ds 22 de 04 de 2017 a les 20:43 +0200, en/na Narcis Garcia va
escriure:
> No m'estranya que a molta gent, i especialment als de BSD, Hurd, etc.
> li
> senti fatal això del systemd perquè realment tanca la diversitat del
> sistema operatiu GNU, i dificulta molt l'accés d'usuaris inexperts a
> l'administració del seu propi sistema.

"Això del systemd". Quin és el problema? S'ha dit, dins de Debian, que
qui vulga mantindre suports per a altres sistemes d'inici són
benvinguts, però això no és fàcil de fer, no és cap sorpresa que no hi
ha voluntaris.

Els usuaris inexperts saben editar scripts shell per modificar
l'arrencada del sistema? Els usuaris inexperts saben com funciona
realment el sysvinit? No serà un cas típic de resistència al canvi,
perquè en la zona de comfort del que hem estat fent des de fa 20 anys
es viu molt bé?

Jo em mire amb molta simpatia els ports de Debian al kFreeBSD i al
Hurd, els he emprat, i intente arreglar els problemes que hi ha al meus
paquets en eixes plataformes, però això no lleva que siga conscient que
aquestes plataformes les empra menys del 0.01% dels usuaris de Debian
(dades via popcorn) i no haurien de blocar l'adopció de coses modernes
i millor adaptades a les necessitats actuals que un init system dels
anys 70. Per cert, el Hurd no ha pogut emprar sysvinit fins fa un any o
així, perquè oh sorpresa, sysvinit tenia codi que només funciona en
Linux. I què han fet per a que funcione, arreglar el sysvinit? No!
Augmentar el Hurd per a que tinga /proc, /sys i altres coses que només
proporciona el kernel de Linux.

El tema systemd ja cansa, que han passat 3 o 4 anys de la gran guerra.

Ale, que comence l'edició 2017 d'aquest flamewar.

Jordi
--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/