Re: problemes de privacitat amb network manager

(tallo mails anteriors per no ser tant llarg)

> Jo ho he entès bé.
> Em sembla que a l'actualitat el NetworkManager ja és prou competent.
> Quan es va introduïr com a eina predeterminada aportà aquesta facilitat
> per l'usuari típic a l'entorn típic, però el què em va molestar en el
> seu moment fou la falta d'integració amb la resta de característiques
> del sistema operatiu, i doncs, que per establir per exemple un pont
> (bridge) o esdeveniments ifupdown li havies de treure el NetworkManager
> a l'usuari: tot o res.
>
> No es va introduïr com un successor de /etc/network/interfaces sinó com
> [...]

Molt ben expressat Narcís. Pregunta retòrica és això evolució de
software? Perdre el control de lo que fa un programa degut a la seva
complexitat? I l'alternativa és anar cap a la solució anterior? Em
sembla una situació similar a systemd.

Alex M, Ermengol, si em permeteu que us pregunti directament? Sembla
que a vosaltres no us afecten aquests problemes de privacitat? Sí? No?
Com us ho feu?

Per cert, per a la vostra informació treballo/he treballat/treballaré
amb xarxes corporatives. Resum network manager és perfecte per xarxes
segures, tots els protocols discovery OK, sota control. Però Debian
The Universal Operating System té en compte per defecte aquest perfil
accedeix a una xarxa segura. Però si treus el portàtil al carrer i el
portes a una biblioteca ? Hi ha xarxes wifi que són insegures ja que
ningú les administra. Oh! I que en penseu d'aquesta: fins i tot
windows quan et connectes a internet et diu si t'estàs connectant a
una connexió de la feina, casa o pública.

I enteneu alguns que he de parlar en aquests termes per tal de
resaltar aquests punts que es posen en qüestionament. A vegades sembla
que a alguns no us agrada discutir. Discutir és bo, és intercanvi
d'idees i coneixements. Si tothom està d'acord és que no hi ha
informació a compartir, lo qual és una constant  i la seva
derivada/canvi és 0.

M'agrada parlar amb vosaltres i m'agrada debian. Però vull que sigui millor! :)