Re: Devuan (Debian sense systemd) treu una RC

> administrator should fix this.
> El 22/04/17 a les 00:34, Àlex ha escrit:

> Amb aquestes instruccions ja vaig aconseguir que una Debian 8 (sense
> escriptori) funcionés sense SystemV:
> $ apt-get install sysvinit-core sysvinit-utils
> $ cp /usr/share/sysvinit/inittab /etc/
> $ apt-get remove --purge --auto-remove systemd
>
> No entenc perquè tenen tanta feina per fer un derivat basat en SystemD,
> però és que a més a més crec que el millor que podrien fer és mantenir
> un paquet amb les dependències d'arranjaments per Debian 8.

> [...]

Doncs sí que amb escriptori es complica la absència de systemd (Jessie):
- Amb LXDE NetworkManager no es carrega i no hi ha xarxa automàtica.
- Amb Gnome cal instal·lar el gestor de sessions gràfiques lightdm, però
així «a bote pronto» no carrega bé Gnome.
- El botó d'apagada de cada entorn no funciona, perquè deu dependre
d'aquesta acció mitjançant systemd.

No m'estranya que a molta gent, i especialment als de BSD, Hurd, etc. li
senti fatal això del systemd perquè realment tanca la diversitat del
sistema operatiu GNU, i dificulta molt l'accés d'usuaris inexperts a
l'administració del seu propi sistema.