Re: provant debian 9

administrator should fix this.
El 21/04/17 a les 16:19, Alex Muntada ha escrit:
> Narcis Garcia:

> Crec que LVM és la resposta per evitar problemes en canviar les
> dimensions de qualsevol disc. No té sentit oferir-la per defecte
> perquè afegiria més complexitat per al públic general.
>
> En servidors i màquines virtuals no considero que utilitzar les
> opcions per defecte de l'instal·lador (sense revisar els valors
> que hagi triat i adaptar-los) sigui una estratègia massa bona.
>
> Salut,
> Alex

Jo sovint faig servir màquines virtuals per fer assajos i comprovacions,
per això és habitual que deixi moltes opcions predeterminades de les que
no estic posant a prova.
Puc plantejar-me fer 10 instal·lacions simultànies de Debian en mitja
hora obrint 10 màquines virtuals, perquè vario algun mètode, maquinari,
tantejar els diferents camins d'instal·lació, etc.

Amb el «Matromu», com que l'assignació de recursos pot anar en funció de
la memòria o espai lliure, això pot donar lloc a configuracions
atípiques, com aquesta de tenir quasi tanta RAM com disc.

Potser només 1 de cada 400 màquines virtuals que poso en marxa és de
caràcter permanent i, en aquest cas, evidentment ho faig a consciència i
mirant el detall.
Fer assajos amb maquinari real és inviable per la seva lentitud;
imagina't si la intenció és reutilitzar maquinari antic (!)