Re: provant debian 9

El 20/04/17 a les 12:20, Blackhold ha escrit:
> apt-get install reportbug
>
> fas novice i segueixes les instruccions... a vegades fa mandra hehe
>
> respecte la swap, amb la gran quantitat de ram que estem movent ara jo
> ho veig un xic deprecated ja, a més no sé si és massa bona idea tenir
> una partició swap sobre discs d'estat sòlid
>
> - Blackhold
> http://blackhold.nusepas.com
> @blackhold_
> ~> cal lluitar contra el fort per deixar de ser febles, i contra
> nosaltres mateixos quan siguem forts (Xirinacs)
> <°((( ><

> [...]

El sentit d'una swap de mida lleugerament superior a la RAM és poder
suspendre a disc.

La decisió que es prengui a temps d'instal·lació pot ser que sigui més o
menys definitiva: si no has creat una swap prou gran i amb el temps vols
suspendre a disc, pots trobar-te que o no podràs o et costarà prou
treballs redimensionar-la.

Entenc que debian-installer assumeix que la ràtio entre espai de disc i
memòria habituals és suficientment gran com per permetre destinar
l'espai suficient de disc a swap: un ràpid inventari del hardware amb
què treballo em dóna una ràtio màxima d'aproximadament 50:1, per tant
una reserva com a molt del 2% del disc.

Al meu parer la decisió de reservar prou swap com per suspendre a disc
per defecte a temps d'instal·lació és correcta, en tot cas per a ràtios
que suposin destinar més d'un cert tant per cent potser l'instal·lador
hauria de preguntar explícitament si es vol la capacitat de suspendre a
disc amb les implicacions que això suposa; en el cas de l'exemple,
reservar el 70% de disc.