Re: (deb-cat) Patrocinis de l'empresa Mozilla

2017-04-19, 19:50 (+0200); Narcis Garcia escriu:
> Que de forma PREDETERMINADA qualsevol moviment impliqui utilitzar
> Google, això no passa amb qualsevol navegador. No oblidis la qüestió en
> discussió!

Em referia a aquesta afirmació teva:

> utilitzant el navegador web predeterminat de Debian, l'usuari accepta
> implícitament (+legalment) aquestes condicions

deixant entendre que Firefox et força a utilitzar Google i a acceptar
les seves condicions.  La configuració per defecte utilitza Google.
Però és que si utilitzes qualsevol altre servei que no sigui Google,
igualment estàs subjecte a les condicions d'aquest altre servei.  És
obvi que això passa amb qualsevol navegador.

> Em molesta que s'intenti prendre el pèl a la gent que no sap el què
> implica una frase com «quasi hem acabat» per convidar a completar amb
> allò «necessari» de forma implícita: /dona'm les teves dades personals/.
> No oblidis en això tampoc el perfil d'usuari en discussió!

Et refereixes a això?

https://www.mozilla.org/ca/firefox/accounts/

No veig res que es pugui malinterpretar.  Acabo de crear un compte i
l'única dada personal que m'ha demanat és una adreça d'email i l'edat.
Potser la frase es pot escriure d'una altra manera, però res indica que
és una conspiració per apropiar-se subreptíciament de les dades dels
usuaris.

> Em pensava que ja ho trobaries: fes-ho símplement filtrant-hi la paraula
> google i et sortiran les configuracions afectades. Amb els noms de
> paràmetre podràs consultar (tu sí però un usuari normal ho té difícil)
> els significats que he descrit abans.

Repeteixo que amb els noms del paràmetres no n'hi ha prou per saber què
fan el paràmateres, ni hi ha cap lloc on estiguin documentats tots els
paràmetres.

El que no trobo normal és afirmar que el Firefox fa totes aquestes
coses, i després no aportar cap referència ni explicar d'on has tret
aquesta suposada informació.  Especialment, si una simple prova que pot
fer qualsevol contradiu el que has dit.

> Un rumor infundat: Qui paga mana.
> Si no fos infundat, hauriem de qüestionar la fundació Mozilla.

Llavors també hauries de qüestionar qualsevol que tingui donants o
sponsors privats, començant per Debian [1].  Però una cosa és
qüestionar, i l'altra inventar-se conspiracions imaginàries i escampar
FUD.  Suposo que saps la diferència.

[1] https://www.debian.org/partners/