Re: (deb-cat) Patrocinis de l'empresa Mozilla

Hola,

2017-04-19, 14:12 (+0200); Narcis Garcia escriu:
> Potser en això no m'havia expressat bé: estava comparant amb un cas com
> "nautilus-dropbox" si es decidís deixar-lo preinstal·lat amb Gnome.
> I ja que ho esmentes, sí que faig notar que utilitzant el navegador web
> predeterminat de Debian, l'usuari accepta implícitament (+legalment)
> aquestes condicions:
> www.google.com/intl/ca/policies/privacy

D'on ho treus?

> ...que estan moolt lluny de la independència que sovint proclamem els
> qui proposem Debian GNU/Linux a l'usuari majoritari.
> Addicionalment, M.Firefox a la primera obertura li diu a l'usuari que la
> posada a punt es completarà quan enregistri les seves dades personals a
> Mozilla.

No he vist mai aquest missatge.

> [...]
> l'empresa Google (safebrowsing). Quan s'obre una URL se li comunica la
> URL juntament amb l'idioma (locale d'usuari) a la mateixa empresa.
> + No s'inclou NI UN SOL cercador lliure a la llista de cercadors, a
> menys que considerem com a cercador general la Wikipedia.
> + Quan l'usuari escriu a la barra d'adreces, se li diu que milloraria si
> habilita els suggeriments de cerca, ocultant que es tractarà de filtrar
> qualsevol cosa que escriu a l'empresa de cerques.
> + camera.control.face_detection.enabled (no calen explicacions)

Acabo de fer una prova amb l'extensió HTTPFox.  Quan obro el Firefox fa
aquestes connexions

https://self-repair.mozilla.org/ca/repair
http://ocsp.digicert.com/
https://normandy-cloudfront.cdn.mozilla.net/static/bundles/selfrepair.8d056d434484b1d6ae51.js
https://self-repair.mozilla.org/api/v1/recipe/?enabled=true
https://self-repair.mozilla.org/api/v1/classify_client/
https://self-repair.mozilla.org/api/v1/action/console-log/
https://normandy-cloudfront.cdn.mozilla.net/api/v1/action/console-log/implementation/1c8908951c5076f4c5666ba79ee2292b7bb4be1d/

Tots són dominis de Mozilla, excepte digicert.com que és una cosa de
certificats.  Aquests comportament es pot canviar modificant l'opció
browser.selfsupport.url.

Després vaig a https://news.ycombinator.com/news i clico a "contact" que
obre un enllaç tipus mailto.

https://news.ycombinator.com/news
https://news.ycombinator.com/news.css?v0wwPE2VKGZCDYHGSL2s
https://news.ycombinator.com/hn.js?v0wwPE2VKGZCDYHGSL2s
https://news.ycombinator.com/y18.gif
https://news.ycombinator.com/s.gif
https://news.ycombinator.com/grayarrow.gif

Segueixo sense veure cap connexió a Google.

Salutacions.