Re: (deb-cat) Patrocinis de l'empresa Mozilla

administrator should fix this.
El 19/04/17 a les 11:17, Ernest Adrogué ha escrit:
> 2017-04-19, 08:51 (+0200); Narcis Garcia escriu:
>
> No entenc que diguis que l'elecció de quin navegador Debian instal·la
> per defecte és equivalent a que Debian configuri per defecte un sistema
> d'allotjament de fitxers en el directori personal de l'usuari amb una
> empresa tercera que proveeix el servei, que t'obliga a acceptar termes i
> condicions, i no té cap relació amb Debian, GNU/Linux o el programari
> lliure.  Si tu trobes normal fer aquest tipus d'afirmacions...
>
> I els comentaris que fas sobre Mozilla també són bastant estranys, si
> [...]

Potser en això no m'havia expressat bé: estava comparant amb un cas com
"nautilus-dropbox" si es decidís deixar-lo preinstal·lat amb Gnome.
I ja que ho esmentes, sí que faig notar que utilitzant el navegador web
predeterminat de Debian, l'usuari accepta implícitament (+legalment)
aquestes condicions:
www.google.com/intl/ca/policies/privacy

...que estan moolt lluny de la independència que sovint proclamem els
qui proposem Debian GNU/Linux a l'usuari majoritari.
Addicionalment, M.Firefox a la primera obertura li diu a l'usuari que la
posada a punt es completarà quan enregistri les seves dades personals a
Mozilla.

I no només això, sinó que de forma predeterminada amb Debian:
+ Els enllaços "mailto:"; són filtrats a Google
+ Utilitzar geolocalització implica fer servir inadvertidament a Google
com a intermediari.
+ En obrir el navegador (sempre) es comunica la IP i versió d'aquest a
l'empresa Google (safebrowsing). Quan s'obre una URL se li comunica la
URL juntament amb l'idioma (locale d'usuari) a la mateixa empresa.
+ No s'inclou NI UN SOL cercador lliure a la llista de cercadors, a
menys que considerem com a cercador general la Wikipedia.
+ Quan l'usuari escriu a la barra d'adreces, se li diu que milloraria si
habilita els suggeriments de cerca, ocultant que es tractarà de filtrar
qualsevol cosa que escriu a l'empresa de cerques.
+ camera.control.face_detection.enabled (no calen explicacions)

...i ho deixo aquí perquè haig d'anar a dinar.