Re: (deb-cat) Patrocinis de l'empresa Mozilla

> Fa la sensació que tens alguna cosa contra Mozilla per motius que
> desconeixem i que no expliques.  Tot l'argument es basa en el fet que tu
> creus que els interessos de Mozilla no s'alineen amb els de Debian (no
> sé com arribes a aquesta conclusió, ni per què haurien de coincidir).
> No sembla gaire sòlid.

Jo sí l'entenc què vol dir i estic bastant d'acord. No hi ha però
massa alternatives; els navegadors web s'estan convertint en monstres
gegants que només les grans corporacions poden desenvolupar /
control·lar.

Potser l'excepció és alternatives com torproject, que agafen el
navegador firefox i li retallen totes les tonteries anti-privacitat.
Potser aquest és el camí...

No oblideu que Fundació Mozilla comença les diferents incursions
empresarials en el moment en que Google deixa de fer-li un finançament
tant fort (crec que era el 80% del total de la fundació) i fa el seu
propi navegador Google Chrome. Llavors, ha d'anar pescant diferents
multinacionals per pagar els desenvolupadors (Movistar per Firefox OS,
Col·laboració amb Cisco pel tema de H264).

Conclusió: no confiïs en Firefox, no confiïs en Chrome.
Em sap greu que sigui dolorós reconèixer això, però si us pareu a
pensar, tots els dispositius crucials, crítics no els control·lem, són
de mala qualitat: mòbils, routers (especialment els que connecten cap
a Internet), routers-wifi, smart-dispositiu vigilant. La meva sensació
és que ens estem rodejant de parets de paper. El dia que passi "algo",
ja veureu quin fart de riure.

Per a mi, aquestes intuïcions no són infundades. No les he creat a
base de llegir articles conspiranoics; és en el dia a dia de treballar
amb la tecnologia. I de veure que hi ha gent que fa coses molt
dolentes, i continuen treballant, i sent referents. I em dificulten
enormement el meu dia a dia. Noto que hi ha grans diferències de
qualitat per la funcionalitat del producte. Quan el seu objectiu és
protegir, o és crític en quant a privacitat; acostumo a veure que el
producte és especialment dolent, i que és molt difícil trobar bons.

Recentment he quedat molt decebut de l'exposició que Network Manager
fa de la nostra informació (i el continuu utilitzant, ja com qui fuma
i vol deixar de fumar). El seu pare redhat-systemd-"free desktop"
sembla que lo que pretén es donar-nos una píldora perquè descansem
eternament: "No us preocupeu, nosaltres arreglarem i mantindrem tot
aquest ecosistema. Dormiu, dormiu, tot anirà bé. No vulgueu saber com
funciona res. Funciona i ja està."

I per si algú s'ho pregunta, estic en contra d'aquesta gent que es
dedica a centralitzar poder i atenció. Com podem tants milions de
persones penjar de fils tant prims?