provant debian 9

Hola,
Aquests dies he instal·lat debian 9 a un portàtil per provar a veure
com va la cosa, sobretot a nivell d'entorn gràfic, però he acabat un
xic decepcionada perquè m'he trobat vàries coses que no acabàven
d'anar bé del tot :( per cert, se sap alguna data prevista de
publicació?

A la debian 9 aquesta hi he instal·lat varis entorns d'escriptori,
kde, cinnamon, mate i gnome3.

Amb gnome3 m'he trobat que tot el tema dels temes i integració amb el
navegador per la instal·lació de tweaks no funciona, això ja està
reportat:

Amb mate sólo fer servir d'aparença traditionalOK + controls albatros
+ icones gnome, però l'albatros queda descollonat quan l'apliques
sobre el mate. Això n'he buscat més info, però no n'he trobat i és el
motiu per el que envio aquest mail, no estic habituada a publicar
bugs, així que us demanaria a veure si algú el podria publicar per mi.
Estic molt a gust amb mate, però hi ha 4 tonteries que m'estan fent
plantejar deixar-lo :(

Després, network-manager no es porta massa bé amb IPv6... és estrany
perquè amb altres entorns d'escriptori IPv6 perfecte, però a la que
obro el mate, IPv6 deixa de funcionar. Ara mateix amb debian 8, em
toca bastant la pera perquè estic fent desplegaments amb IPv6 i he
d'acabar fent les proves amb el mòbil o amb una màquina virtual
windows amb virtualbox al portàtil a on no em va IPv6 (absurd).

He estat provant el tema del dlna (streamejar a chromecast, per
exemple) i està molt buggy, he aconseguit en un moment amb el
pulseaudio-dlna streamejar només audio, però sembla que amb la
introducció de rygel tot això hauria de ser més senzill. Hi ha
minidlna però això és un server, que no és la cosa que busco, però és
interessant per a transmetre fitxers (cosa que no havia valorat que es
pogués fer!).
VLC tampoc detecta el meu chromecast.
El dlna el faig servir bastant per a streamejar pestanyes del meu
navegador amb el plugin de chromecast, però molaria arribar a poguer
transmetre l'escriptori sencer (programes individuals ja es
pressuposa), i més sapiguent que cada cop més hi ha projectors que
disposen d'aquest protocol.
Algú més s'hi ha barallat amb aquest tema?

Per altra banda a vegades es queda el cursor penjat, però això
possiblement ja és més cosa de la meva màquina.

Moltes gràcies

- Blackhold
http://blackhold.nusepas.com
@blackhold_
~> cal lluitar contra el fort per deixar de ser febles, i contra
nosaltres mateixos quan siguem forts (Xirinacs)
<°((( ><