(deb-cat) openvpn com a passarela

Hola, estic fent proves per a què un ordinador surti a internet a través
d'un altre, però utilitzant OpenVPN (bridged).
No vull que faci falta que l'ordinador «client» accedeixi amb un
certificat, sinó símplement un usuari i contrasenya.

He trobat moltes explicacions arreu, la majoria centrades en enllaços
fixos amb certificats per tot arreu, i donant per suposat que ja saps
com es comportarà OpenVPN.

Ho estic provant amb Debian 8, i ni tan sols aconsegueixo veure on
enregistra la bitàcola (log) per saber perquè fa o no fa alguna cosa.

Algú té referència d'una guia assequible, basada en usuari i contrasenya?

Gràcies.

masked enough at lists.debian.org archives.