Re: Connexió paral.lel vs. USB

El 19 nov. 2016 22:04, "ilion1250" <ilion1250@gmail.com> escribió:

> Estic en procès de canviar d'ordinador i em trobo amb alguns problemes (a part de la poca oferta d'ordinadors que no portin cap sistema operatiu), es tracta de que ara els ordinadors no porten la tarja amb el connector paral.lel de la impressora ja que totes van per USB, jo tinc una impressora làsser Oki que va encara força bé i que es connecta a l'ordinador mitjançant un cable paral.lel.

Podries muntar el teu ordinador a peces, no te per qué ser tot d'una marca. En PCComponentes i altres llocs de venda de PCs, poden montar l'equip amb les peces que mès t'agradin si no ho vols fer tu mateix.

> La meva pregunta es si compro un cable USB-Paral.lel si la impressora em continuara funcionant correctament, ja que no sé si en el driver .ppd es te en compte o no el tipus de connexió, vull dir que potser si faig servir aquest cable convertidor de paral.lel a USB no se si el funcionament de la impressora seguirá com fins ara.

No he provat amb un convertidor paral.lel, però amb un convertidor sèrie si que el detecta correctament i funciona.

Amb el adaptador sèrie crea un dispositiu /dev/ttyUSB0 i es pot configurar la impressora.

Salut!!
Javier