Re: Script conversió fotografies CR2 a DNG

Hola llista,

fa molt que no escric aquí ni m'ho miro gaire, menys avui... Crec que
estàs de sort Xavi :)

Am 04/11/2016 um 15:13 schrieb Narcis Garcia:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Phatch
>
> El 04/11/16 a les 14:45, Xavi Llista ha escrit:

Doncs mira, justament fa un parell de mesos vaig ocupar-m'hi amb aquests
temes.
Resulta que CR2 no és pas "un format" en el sentit que no és una cosa
estandarditzada. Vol dir que cada fabricant de càmeres fa el que el
rota. Això vol dir que el format d'un fitxer RAW de la càmera X pot ser
diferent del fitxer RAW de la càmera Y, encara que siguin del mateix
fabricant.

Bàsicament l'estat actual de les coses és:
- Reverse engineering per entendre com funcionen les diferents càmeres
- Adaptació dels algorismes que interpreten aquests fitxers

Havent fet aquesta introducció, sí que hi ha eines que tracten amb
aquests fitxers; dcraw [1] és *EL* programa per tractar amb imatges RAW
però estic bastant segur que només converteix a Bitmap d'algun tipus. Si
trobes una llibreria per això, molt probablement és un "wrapper"
respecte aquest programa.

En Narcís mencionava Phatch per convertir entre formats RAW, però crec
que això no és ben bé el que passa. Mirant les dependències de
phatch-cli [2], diria que bàsicament fa servir dcraw per llegir les
imatges RAW i per tant deu fer servir un Bitmap intermig.

Per convertir entre formats RAW no sé de cap programa (lliure) en línia
de comandes, per la pinta que fa DigiKam 2.7 tenia justament el que
necessites [3] en un dels programes de 'test' per un plugin. La pregunta
és si, com crec que fa el Phatch, fa servir un Bitmap intermig!
La resposta està, és clar, en mirar-se el codi... Per això és programari
lliure.

En fi, el tema és més complicat del que hom s'espera... Jo et
recomanaria que si t'interessa mantenir la fidelitat de les teves fotos
i el format RAW de la teva càmera és suportat per dcraw, no facis cap
tipus de conversió fins que realment les treballis; de fet hi ha gent a
la xarxa que comença a desaconsellar convertir a DNG tot plegat [4] [5].
Si la teva càmera suporta generar fitxers DNG, això seria la
configuració ideal.

Espero que tota aquesta parrafada et serveixi d'alguna cosa i si
descobreixes més coses ens avisis :).

Salut,

[1]: http://www.cybercom.net/~dcoffin/dcraw/dcraw_ca.1.html
[2]: https://packages.debian.org/jessie/phatch-cli