Re: Dubtes sobre instal·lació de paquets específics de Sid.

Hola a tots,

Primer, moltíssimes gràcies per les suggeriments. Simplement aclarir que
jo no obligo a ningú a fer, instal·lar-se, ni subscriure's rés ni en lloc.

Al contrari, és a mi que m'exigeixen usar aquesta eina. I si algun cop
he proposat alternatives el més simpàtic és queixa, els més radicals
escullen algú altre per fer la feina dient que jo els "calentava" massa
el cap.

On 16/09/16 09:04, Jordi Mallach wrote:

> El que proposa l'Àlex és el millor.
>
> Normalment, si no tens la mala sort de que el paquet que vols
> instal·lar està immers en una transició (https://release.debian.org/tra
> nsitions/), els paquets de sid s'instal·len en testing sense problema.

Això ho he llegit a molts llocs però són paquets dels repositoris
"contrib" + algun de "non-free" i no sé si això fa augmentar aquest risc
de mala sort. A més a més, cada cop que s'actualitza VirtualBox, també
ho fa el mòdul pel nucli Linux. Usant el sistema de paquets de Debian
tota aquesta feina es fa sola. Que és el gran avantatge que hi veig i
pel que estaré eternament agraït als desenvolupadors voluntaris que fan
aquesta feinada de "xinos" d'enllaçar dependències (perdoneu per
l'expressió).

Jo aprenc de forma autodidacta provant poc a poc. Tot de cop ...
m'esgarrifa una mica i és el que m'ha frenat aquest cop. Si fos
qualsevol altre paquet ni tan sols us hagués preguntat. Ja estaria provat.

> El dj 15 de 09 de 2016 a les 15:54 +0200, en/na Alex Muntada va
> escriure:

"Manualment"? Ja era manual l'exemple que vaig ficar. Més manual encara?
Què vols dir? (enteneu ara lo de ser curiós? Se m'escapa. No fa falta
que contestis faré servir la versió automàtica del Jordi)

> En lloc de fer-ho manualment, es pot fer amb apt:
>
> cat > /etc/apt/apt.conf.d/default-release.conf << EOF
> APT::Default-Release "stretch";
> EOF
>
> cat > /etc/apt/sources.list.d/sid.list << EOF
> deb http://httpredir.debian.org/debian sid main contrib non-free
> EOF
>
> apt update
> apt install -t sid virtualbox virtualbox-qt virtualbox-dkms

El gestor que uso és "aptitude". He vist al "man" que també té l'opció:
-t <release>. Ho provaré així.

> Amb això hauries de poder instal·lar el virtualbox de sid i potser
> alguna dependència extra en el pitjor dels casos, sense fer-ho a mà.
> (disclaimer: no ho he provat, però hui m'he alçat optimista :D)

Vinga, jo també.

> Una vegada el vbox entre en testing, ja no tindràs res amb la versió de
> sid, i tot normal.

Si ho he entès bé, al primer fitxer "default-release.conf" deixo clar el
repositori que vull seguir ("testing") mentre que al segon especifico
l'adreça del repositori "unstable" per si mai necessito rés d'allí.
Correcte?

A més a més, així no he de canviar rés del fitxer /etc/apt/sources.list.
Quan el paquet a "testing" passi a una versió major que el que tinc de
"unstable" l'usarà i tornaré a estar com al principi.

Aquesta era la idea que jo tenia al cap però que no sabia com
implementar. Algun cop ho havia provat a mà. Hi tenia adreces de
diferents repositoris i anava (des)comentant les que m'interessava. Em
sembla més civilitzada i clara la teva manera.

De nou, moltes gràcies. Ja us diré com va. Abans vull fer una ullada als
manuals de apt.conf (5) i sources.list (5).

Salut i peles,

robert