Problema teclat USB

Bona tarda,

des de fa un temps que em trobo amb el següent problema amb el meu teclat
USB.  No és greu, però és empipador :)

Quan estic a la tty de login (sense X) no es troba actiu el teclat i no
puc escriure-hi.  No obstant, tant al GRUB com al prompt de la
contrassenya del xifrat de disc durant l'engegada sí funciona.  Si el
desconnecto i el torno a connectar funciona perfectament. El mateix passa
amb el ratolí, després de fer login i carregar les X, aquest no funciona
fins que el trec i el torno a posar.

Alguna idea de per on començar a mirar?

El sistema és una Debian testing, actualitzada fa uns dies; però ja dic
que passa fa alguns mesos, però no he tingut temps de mirar-m'ho fins ara.

Gràcies!
--
Marcos