Re: (deb-cat) e4defrag a mitges

Josep Lladonosa:

> Una situació dins l'etc. amb què m'he trobat sovint és algun procés del
> sistema de fitxers ext4 i el journaling, on un procés en rerefons va fent
> fins que ho té tot actualitzat. On se m'ha constatat més ha estat durant la
> utilització de discos usb.

Els discs flash, especialment els antics, són molt lents en les
operacions d'escriptura i el que passa sovint és que el nucli
desa les escriptures a la memòria cau i informa a l'usuari que
ja s'han efectuat per tenir una millor experiència d'usuari.

En realitat les dades no han arribat físicament al disc flash
encara i el nucli les hi va desant a mida que pot (per això
de tant en tant es veu el disc que encara treballa després que
l'operació hagi acabat aparentment).

Això passa menys amb els discos rotacionals connectats per USB
perquè van molt més ràpid a escriure que els discos flash.
D'altra banda la velocitat de transferència del bus USB també
afecta les operacions de lectura i escriptura, però normalment
no hi ha l'efecte aquest de les onades dels discos flash.

Quant al journaling, no crec que hi tingui res a veure.

Salut,
Alex