Re: Esquema sistema de paquets

Jo tinc documentació a la wiki:

http://acacha.org/mediawiki/Creaci%C3%B3_de_paquets_Debian
Salutacions,

Per si algú li serveix. I sí, quan coneixes els detalls dels paquets va molt bé per resoldre problemes però això diria que és general i és com entenc jo paraula hacker com persona que li interessa no només utilitzar les coses sinó també si és possible entendre com funcionen per dintre.

http://www.newyorker.com/tech/elements/a-short-history-of-hack

Sergi Tur

Hola a tots,

Entendre com està organitzat el sistema de paquets a Debian acostuma a
ser un dels mal de caps usuals per tots nosaltres inclús després de
usar-lo durant temps.

Una de les conseqüències pels usuaris és que no tenim clar què s'ha de
fer quan l'eina encarregada de actualitzar el sistema es queixa. Si
entenguéssim el procés bé, potser molts d'aquest dubtes no apareixerien
(per exemple, em va costar molt entendre els motius pels quals "testing"
és l'opció menys segura SEMPRE).

Bé, algú ha fet un esquema [1] sobre com està organitzat i d'altres
coses. A mi m'ha servit per confirmar que l'organització imaginada per
mi s'assemblava força a com ho veuen els que hi treballen.

Deixo l'enllaç per si algú hi estigués interessat. L'entrada de la
noticia la trobareu a Planet Debian [2] (en anglès).

Salut i peles,

robert

[1]
https://anonscm.debian.org/cgit/collab-maint/package-cycle.git/plain/package-cycle.svg

[2] Entrada de Antoine Beaupré de 19 de maig, http://planet.debian.org/

--
Robert Marsellés Fontanet | GnuPG keyID 20469B7F
mail: robert.cardenal@gmail.com