Re: Administrar remotament un PC darrere un router

El dv 20 de 05 de 2016 a les 00:00 +0200, en/na Joan va escriure:
> Hola,
>
> Demà he d'instal·lar un linux en un equip, simplement per descarregar
> còpies de seguretat d'una web / CRM a l'empresa propietària.
>
> He pensat en deixar-los posat un linux funcional, a nivell
> d'escriptori, perquè no es desaprofiti l'equip (em sembla una bestiesa
> tenir un equip només per descarregar un cop a la setmana una còpia de
> seguretat, però qui el client és cabut). llavors, estava pensant en
> quina distro posar, una debian, o una que no doni problemes a nivell
> desktop (tema drivers, etc.).

> [...]

Només per tenir una altra opinió ...  Amb la IP dinàmica cada dia, el
que faig es fer un telnet al router per saber-ne la ip externa i
enviar-ho a una adreça de correu mitjançant mutt i crontab. El servidor
ssh el tinc en un port que no es el 22, i el nom d'usuari es una
seqüència de caràcters sense sentit, així estalvio molts intents
d'intrusió, a part d'això algun programa com fail2ban. Un cop enllaçat,
canvio d'usuari i engego el xvnc. El que no aconsello de cap manera es
fer actualitzacions del sistema d'aquesta forma, ja que et pot quedar
penjat i no poder accedir-hi.

Salutacions