Re: Polemica amb la UOC sobre el programari lliure

La nota de premsa la va signar l'«Oficina de Mitjans de Comunicació» de la UOC. En una organització vertical com la UOC, la seva oficina de premsa representa l'entitat i no cadascun dels seus membres:
http://llista.gilug.org/pipermail/usuaris/attachments/20160504/c3dedd76/attachment.pdf

Jordi Cabot surt esmentat al text, sembla ser responsable de l'estudi esmentat, i va acudir a la llista del GiLUG per defensar la UOC i l'article davant les crítiques:
http://llista.gilug.org/pipermail/usuaris/2016-May/005384.html

Entre tot allò que s'ha comentat sobre l'estudi, i el poc que s'ha comentat sobre la difusió d'un comunicat, penso que pesa molt més el què i com s'ha fet el comunicat per les conseqüències que té «entre el públic».

El 16/05/16 a les 18:53, Alex Muntada ha escrit:
orestes:

La UOC, com qualsevol altra entitat, és responsable i se suposa
que subscriu (mentre no s'indiqui el contrari) allò que publica
al seu web. Si no hi està d'acord ho hauria de retirar, atès
que surt sota les seves sigles.
Les entitats es conformen per persones que tenen opinions
diferents i fins i tot oposades. Estic segur que la UOC no
n'és cap excepció i és per això que penso que atribuir a
totes les persones de la UOC una opinió o interpretació d'un
dels seus membres és un error.

Com en el cas dels diaris, si hom creu que el que algú ha
publicat mereix una correcció, pot notificar-ho pels canals
adequats perquè els responsables valorin el cas.

És evident que sense un coneixement real i de primera mà d'allò
que ha dit algú no se'l pot criticar seriosament. Jo ja avisava
que no m'havia molestat ni tan sols a cercar la identitat dels
autors, i per tant els meus supòsits eren únicament això:
supòsits. Més encara: eren una hipèrbole irònica, per si no
s'havia captat el matís.
La ironia és molt perillosa en els canals de comunicació
electrònics. El que en persona pot sonar divertit pot tenir
l'efecte contrari en un correu electrònic.

Tu potser em diràs que l'article pot no reflectir les opinions
dels autors, però en aquest cas jo adduiria que si algú publica
quelcom que posa en boca meva allò que no he dit o no penso,
la meva obligació és fer retirar aquell article.
Les coses no són sempre blanques o negres. Al correu del gilug
en Jordi Cabot deia:

«Com l'expert de la UOC mencionat allà m'agradaria aclarir alguns
punts que crec que s'han malinterpretat (accepto que en bona part
perquè el periodista en la nota de premsa es focalitza en la part
més sensacionalista del treball i pot donar una impressió que no
és la més adequada, culpa meva per no haver-ho discutit més amb
ell).»

Quant a l'obligació de fer retirar l'article, no crec que estigui
recollida enlloc. Però en cas que m'equivoqui m'gradaria saber-ho.

Salut,
Alex