Re: Polemica amb la UOC sobre el programari lliure

On 11/05/16 22:28, Narcis Garcia wrote:

> A la llista del GiLUG es va comentar un article que assenyala el
> programari lliure a diferència de la resta:
> www.uoc.edu/portal/ca/uoc-news/actualitat/2016/088-software-lliure.html
>
> I un membre de la UOC s'ha subscrit a la llista del GiLUG per defensar-se:

Bon dia, debianites,

arribo tard al debat. Espero no entrar amb mal peu.

Un dels problemes que crec que ens trobem els usuaris/es de programari
lliure pot ser la falta de funcionalitats que necessitem, bé per que
encara no existeix programari desenvolupat en un àmbit concret, bé per
que existeix programari però no té aquella funcionalitat que fa falta, o
fins i tot per que a un programari que fem servir li treuen
funcionalitats a les noves versions.

El programari propietari, en canvi, acostuma a patir de la dolència
contraria: un cop arribat a un punt de maduresa on poden tenir totes de
funcionalitats necessàries, per la necessitat que tenen de continuar
venent treuen noves versions amb més i més funcionalitats poc o no
necessàries que fan el programari més complicat, insegur o pesat.

Parlant de programari lliure, és cert que un usuari no pot dir-li al
desenvolupador què ha de fer, i tampoc és factible que l'usuari no
informàtic, o informàtic sense temps, es posi a desenvolupar les
funcionalitats que necessita.

Però jo crec que això té una solució. Ja fa anys que penso que hauria
d'existir una fundació del programari lliure. Aquesta fundació rebria
diners de donacions, estudiaria anualment quines són les funcionalitats
més urgents d'implementar i el programari més necessari de crear, i
redirigiria diners cap aquells projectes.

A més a més, a l'hora de demanar una funcionalitat té més pes que ho
faci una fundació que estudia necessitats i representa als usuaris, que
no que 20 usuaris ho facin individualment.

Salutacions,

   Àlex