Re: Polemica amb la UOC sobre el programari lliure

El Sat, May 14, 2016 at 09:52:39PM +0200, Alex Muntada deia:
> Ernest Adrogué:

> Està al correu del gilug que jo esmentava:
> http://modeling-languages.com/very-large-community-software-development-erc/

Jo diria que això no és cap estudi.

L'estudi, al menys l'únic que he trobat és

http://som-research.uoc.edu/transparency-and-democracy-in-oss/

I també hi ha el full de càlcul aquell de Google Docs.

La URL que tu dius em sembla una línia de recerca proposada.  Si els
li aproven llavors suposo que faran estudis més complets, entre altres
coses, però així abans de veure un duro, deuen haver fet aquest estudi
de 25 projectes, la nota de premsa, i a partir d'això, i de tota la
recerca que tinguin d'abans ara demanen (entre molts, com sempre) uns
21 milions d'EUR per investigar possibles eines per permetre que els
usuaris decideixin l'evolució de projectes de programari lliure,
motivar desenvolupadors, etc.

Tenen 5 objectius:

   1 Fer els programes lliures més transparents i democràtics.

   2 Fomentar la contribució a programes lliures

   3 Optimitzar col·laboracions internes. No sé. Sembla crear mètriques i
   visualitzacions de col·laboracions, i avaluar projectes.

   4 Incorporar anàl·lisi de dependències entre projectes, competència i
   optimitzar l'assignació de recursos (en plan simplex ???? )

   5 Muntar una eina telemàtica de desenvolupament de programari que
   incorpori tot això.

Potser la confusió es deu a que no és habitual tenir-ho penjat.  La
propia descripció parla de que no és habitual que la proposta de
recerca es publiqui abans de presentar-la a avaluació. Jo no hi entenc
un borrall, però des de la ignoràcia intueixo que:

- és veritat, no es fa mai.

- és molt bó fer-ho. I demostra certes conviccions en obertura i transparència.

Tot i així no estic molt motivat per contribuir-hi res constructivament.

Crec que parteix de valors i percepcions de la realitat molt diferents
a les meves, ho trobo molt teòric, i no n'entenc la metodologia,
intenció i utilitat.