Re: Lenovo ThinkPad e11

El 02/05/16 a les 01:32, Batlle Pèlach, Xavier ha escrit:
Bon dia,

A l'escola on treballo ens plantegem usar com a dispositiu amb els alumnes el Lenovo ThinkPad e11. Voldria saber si algú té alguna experiència amb debian i derivats amb aquest model concret que ens pugui ajudar a prendre la decisió.

Moltes gràcies

Xavier

--
Al meu centre en tenim un amb la Linkat lleugera i va de conya, suposo que amb debian ha d'anar bé com molts altres lenovo.

Depèn. En les meves experiències, els punts on pot aparèixer alguna dificultat és en la versió de nucli de sistema operatiu, del qual depenen els dispositius (usb, lector de targetes, wifi, Ethernet,...)

Faig servir Debian jessie. A data d'avui, a jessie la darrera versió de nucli disponible és la 3.16 (estable).
A Ubuntu les darreres versions són 3.16 per a Ubuntu 14.04 i 4.4 per a la 16.04.
Val a dir que jessie-backports conté ja la 4.5 de nucli (4.5.1 i la darrera estable publicada és la 4.5.2).

No són el mateix model, però de la marca la meva filla té un Edge E130 per a l'ESO i l'usa amb Debian (entorn XFCE) i jo faig servir un X240 igual.
Coses amb què us podeu trobar:

- configurar clic i doble clic a la tauleta aquesta que porten sota el teclat.
- afegir firmware perquè funcioni la wifi (acostuma a ser intel, la que duen).
(en tots dos casos parlant de en Debian, Ubuntu ja l'agafa)

Per cert, suposo que et refereixes al Thinkpad 11e? No he trobat cap model e11. Aquest? http://www.lenovo.com/education/us/en/thinkpad-11e.shtml

 (caldria saber concretament el maquinari que conté ja que pot variar segons remeses. Justament llegia a aquesta wiki que aquest model porta wifi Broadcom!).
Ho comento perquè per exemple l'anterior enllaç de l'11e parla d'un equip i a la wiki

https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/Thinkpad/11e/jessie

parla d'un altre que segurament té alguna característica diferent (crec que el primer és millor que el segon pel que podria variar alguna cosa).

Jo faria el que comentava algú, d'agafar-ne un i provar-lo (potser es pot demanar un de préstec a Lenovo per fer les proves).

Els meus 10 ¢ ;-)

Els meus 5¢

--
Sisco Garcia gpg 00CE95B1
http://siscogarcia.wordpress.com

Ací treballem amb GNU-LINUX UBUNTU en català.
Ubuntu Registered User #17544
Linux Registered User #456988
Membre de la Free Software Foundation #7289 <http://www.fsf.org/jf?referrer=7289>
P Abans d'imprimir aquest correu pensa bé si és necessari fer-ho.

Salutacions...Josep