Re: Compra de Portàtil per posar-hi una Debian

Hola,

Al Josep, al fer la instal·lació des del DVD em va dir que li faltaven aquests paquets (al blog ja hi ha una captura de pantalla), vaig deduir que en el DVD no hi eren. Al acabar la instal·lació i connectat per cable Ethernet ho instal·lar, de fet al fer la instal·lació ja estava també connectat a internet.

Al Moises, ja he modificat lo del sistema operatiu: <El vaig triar "com diuen a la botiga", sense Sistema Operatiu, però si que en porta, un FreeDOS que pot ser útil per a actualitzacions de BIOS i el firmware d'altres dispositiu...>

L'he comprat a la botiga online on he comprat els darrers anys. PCComponentes. volia posar l'enllaç de l'article, però aquest en concret ja no li tenen. Altres MSI si. (i perdoneu per la "propaganda".

Salut.

El dia 21 d’abril de 2016, 20:43, Moises <moisesgomezgiron@gmail.com> ha escrit:
Moltíssimes gràcies Jordi! (i Josep, genial l'avís sobre mantenir FreeDOS! Jo també l'hauria eliminat)

Comentes:
Evidentment anava sense sistema operatiu

Per mi no és evident (snif!). On l'has comprat? Segurament se m'ha passat algun dels enllaços dels companys...

El dia 20 d’abril de 2016, 20:59, Josep Lladonosa <jlladono@gmail.com> ha escrit:

Bé doncs el FreeDOS el vaig eliminar del tot pensant que no serviria per gaire. ja miraré de comentar-ho al post. gràcies per comentar-ho.

sobre lo del firmware iwlwifi és evident que estava connectat per cable Ethernet, no ho he comentat perquè m'ha semblat obvi.

Podia haver passat que el paquet .deb hagués estat en el DVD d'instal·lació. Personalment ho hauria explicitat.
Gràcies per compartir!

Salut!

El dia 20 d’abril de 2016, 20:09, Josep Lladonosa <jlladono@gmail.com> ha escrit:
Hola Jordi

Hola de nou,

i perdoneu pel retard, tenia el post del meu blog a punt de penjar amb l'explicació de la instal·lació de la Debian 8 al nou portàtil que em vaig comprar i encara no ho havia fet. Tenia previst comentar-vos-ho.

Em vaig decidir pel portàtil MSI GP62 2QE Leopard Pro

Jo també tinc un MSI amb Debian i perfecte. Molt interessant l'article sobre la instal·lació.

Comentar-te que el FreeDOS pot ser útil per a actualitzacions de BIOS i el firmware d'altres dispositius.

Un dubte: per afegir el firmware iwlwifi per a la targeta wifi devies estar connectat per mitjà d'Ethernet, amb fils... ;-)

Salutacions,
Josep

i aquí teniu l'entrada al meu post, perdoneu si no he explicat prou bé la instal·lació... però sóc novell en Debian:

Gràcies per totes les propostes, consells, i recomanacions... al final sempre costa triar...

Salut.

El dia 20 d’abril de 2016, 12:22, Moises <moisesgomezgiron@gmail.com> ha escrit:
Jordi, podries compartir per quin et vas decidir finalment? Gràcies per avançat

El dia 5 de març de 2016, 23:10, Jordi Boixader <idroj@bergueda.org> ha escrit:
Moltes gràcies a totes i tots!!!

ara ja tinc feina a buscar i remenar... serà difícil triar!

Molt agraït a tots!!

Gent d'aquesta llista, sou molt bona gent!!!

El dia 4 de març de 2016, 20:29, Josep Lladonosa <jlladono@gmail.com> ha escrit:

On 4 Mar 2016 16:30, "Narcis Garcia" <debianlists@actiu.net> wrote:

> No sabia res del «libre laptop».
> Hi ha projectes que són com el «cuentu» del fairphone, que fan servir
> materials d'origens més justos per arribar a finalitats igual d'injustes
> amb Android.

Per motius d'ecologia, aleshores un de segona mà. Actualment es poden trobar models Thinkpad (personalment m'agrada el T420) o Dell precision (m4600 m'agrada), intel 2a generació força assequibles.

A tots dos, he provat Debian i hi va perfecte.

> En tot cas, s'ha de buscar el millor possible, perquè la completa
> coherència és molt difícil de trobar en un món on, la pela és la pela, i
> a tota costa.

> I'm using this express-made address because personal addresses aren't
> masked enough at lists.debian.org archives.
>
> El 04/03/16 a les 16:16, xdrudis@tinet.cat ha escrit:

Salutacions...Josep

Salutacions...Josep