Re: Puc rebre però no enviar mails amb Evolution...

On Sat, Mar 19, 2016 at 05:46:47PM +0100, rita wrote:
> Hola!
> Tinc un problemilla...Segur que deu ser alguna novatada...He buscat però no
> he trobat com arreglar-ho...
>
> Vaig posar el imap o pop3 aquell i vaig aconseguir posar el mail del web
> (rita@gamifi.cat) a Evolution...Ara em trobo, però, que, tot i rebre els
> mails, no puc contestar-los...Em surt un error...Adjunto captura.
>
> Alguna suggerència?

T'està dient que l'adreça IP que t'ha assignat (dinàmicament,
segurament) el teu proveïdor d'internet, en el passat s'ha fet servir
per enviar spam i a mode preventiu, s'ha inclòs en llistes negres per
rebutjar spam futur.
Dóna la casualitat que el sistema antispam del teu proveïdor de
correu usa una d'aquestes llistes negres (públiques i gratuïtes en la
majoria dels casos) i per tant no es refia de les connexions SMTP
que provenen d'aquesta IP (SMTP és el protocol que permet l'enviament
de correus des del teu ordinador fins el servidor del destinatari,
passant pel servidor de, en aquest cas, gamifi.cat).

Aquest tema dóna per escriure un llibre: que per què t'inclouen a una
llista negra, per què el proveïdor de la teva connexió no pren mesures
per frenar l'spam i mantenir les seves adreces amb un bon nivell de
reputació, com decideix una llista negra afegir o excloure una adreça
de la seva base de dades… són històries per no dormir i només arribarem
a dir el que haurien de fer els proveïdors però no fan.

Per tant, aquest "problema" no depèn del programa de correu.
Ara bé, assegura't que el tinguis ben configurat: mira que tinguis
habilitada l'autenticació SMTP perquè de vegades amb això ja n'hi ha
prou.

Alternatives:
- Usar el webmail com has fet.
- Reiniciar el router perquè et doni una altra IP i potser amb una
  mica de sort no estarà inclosa en llistes negres.
- Contracta una IP fixa (sí, has de pagar una quota mensual per
  disposar-ne d'una).

No se me n'acut cap més.

> És que estic intentant configurar els mails i trobar la manera de xifrar-los
> amb Seahorse, que segur que es pot...És que si Evolution i Seahorse vénen
> per defecte, no tinc per què usar Thunderbird amb Enigmail, no?
> En fi, que això ja és una altra pregunta...

Seahorse és un gestor de claus (de fet és una interficie gràfica de
GnuPG) i no permet xifrar correus, encara que a través seu vegis que
tens una parella de claus pública/privada.

Amb Icedove (Thunderbird pels amics) tens una extensió anomenada
Enigmail que t'ajudarà amb aquesta tasca. Desconec si hi ha alguna
cosa igual per Evolution però en tot cas dóna un cop d'ull a l'apartat
de connectors o busca al Synaptic si hi ha algun connector que et
pugui fer la feina.

> Merci!
>
> --
> rita :)

Potser ho has resolt ja, però porto uns dies amb més retard de
l'habitual :-)

--
Adrià García-Alzórriz
0x09494C14