Re: Dilemes de novell 1: Flash o W7?

No et recomano flash, la meva intuició (i de molts) em diu que
desapareixerà "d'aquí poc".
Però sí, jo el tinc instal·lat a l'ordinador (debian jessie).
A part de tema ètic. Tenir flash pot implicar una entrada al sistema,
com la que utilitzaven els de hacking team
http://krebsonsecurity.com/2015/07/third-hacking-team-flash-zero-day-found/

En el seu lloc, busca per coses en javascript, que és el llenguatge de
programació més utilitzat a la web. He vist per exemple, que Snap és
scratch reescrit des de 0 amb javascript
http://snap.berkeley.edu/
http://snap.berkeley.edu/snapsource/snap.html

Una alternativa diferents d'scratch (això és lo que he trobat abans de
trobar snap, però ho deixo per conveniència)
No és exactament el mateix però blockly funciona directament al
navegador per tal de fer programació visual

https://developers.google.com/blockly/
https://en.wikipedia.org/wiki/Blockly
https://github.com/google/blockly

Crec que manegar-se amb diferents llenguatges de programació visual (i
per escrit: javascript, python, ruby, etc.) és tant sa com saber
quants més idiomes millor.

a la mateixa documentació de scratch hi ha més possibilitats:
http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Alternatives_to_Scratch