Re: Compra de Portàtil per posar-hi una Debian

2016-03- 4, 10:36 (+0100); xdrudis@tinet.cat escriu:
> Els PCs moderns, portàtils o no, tenen tots problemes de programari
> incrustat que inclou massa infraestructura per al control remot. Si no
> els poses els blobs signats pel fabricant ni tan sols arrenquen. I ara
> es posa de moda afegir blobs signats per a la GPU també. Però es veu que
> la gent deu pagar un ordinador perquè pertanyi a un altre (al fabricant,
> al seu govern, a qui compri algun dia al fabricant i es quedi amb la seva
> clau, a qui li robi...).
>
> https://libreboot.org/faq/#intel

Fa poc vaig veure un video interessant sobre el tema:
https://www.youtube.com/watch?v=H6bJ5b8Dgoc

La conclusió (spoiler alert) és que actualment no existeix cap portàtil que
no tingui xips susceptibles de ser utilitzats amb finalitats d'espionatge
sense coneixement de l'usuari.