Compra de Portàtil per posar-hi una Debian

Hola,

Tinc intenció de comprar-me un portàtil, i evidentment hi vull posar una Debian. No em fa falta cap Supermàquina, però tampoc vull anar faltat de recursos. Per Navegar, trastejar pagines web, editar fotos amb GIMP, editar algun vídeo, documents, Scribus, fer pings a guifi.net ... (ara tinc una Torre Sobretaula del 2009, I7 920, 6 Gb de Ram, GTX 285 1Gb... i mai s'ha fet petit)

Algú s'ha comprat últimament algun portàtil i hi ha posat la Debian, se suposa que sense S.O de sèrie. Sabeu d'algun web on venguin portàtils així?

P.D.: perdoneu si demano algo que no sigui exclusiu de la llista, si és el cas, no contesteu i demano disculpes.

Salut
jordi.boixader.com