dhlan, el DNS local sense servidor

L'any passat vaig crear el «dhlan», un programet que rescata l'ús de
/etc/ethers , de manera que es pot tenir un /etc/hosts dinàmic.
Avui l'he reescrit completament per fer-lo fiable i configurable.

A /etc/ethers hi escrius una relació d'adreces MAC i noms, de manera que
el dhlan (com a servei) actualitza /etc/hosts basant-se en les adreces
IP que es localitzen a la xarxa local corresponents a les adreces MAC
buscades.

És útil, per exemple, per associar una impressora de xarxa o un portàtil
a un nom, sense haver d'instal·lar un servei DNS i que ho manté tot
coherent encara que reemplacis el router i DHCP del local.

Si a algú li interessa posar-lo a prova, que m'ho digui.
--

masked enough at lists.debian.org archives.