Re: Ext2 per ordinadors antics

Roger Sicart:

> Em sembla que a ext2 no hi ha journaling, i seria logic que en
> temps de processament sigui mes lleuger que ext3 o ext4.

Efectivament, a ext2 no hi ha journaling i això pot ser un gran
desavantatge si hi ha talls de corrent o d'altres problemes que
puguin generar inconsistències al disc. En aquest sentit, crec
que cal considerar la tranquil·litat de tenir com a mínim ext3.

El que no acabo de veure és com es pot deduir que el temps de
processament amb ext2 sigui més lleuger pel fet que no tingui
journaling. De fet, el nucli tornarà abans el control a l'usuari
per a cada escriptura, pel que el temps [de rellotge] podria ser
fins i tot més eficient amb el journaling.

En qualsevol cas, hi ha molts factors que poden afectar el temps
de processament d'un sistema i crec que és preferible fer proves
de rendiment concretes en l'equip en qüestió abans de decidir si
una opció és millor que l'altra.

Salut,
Alex