Re: Aturar sense esperar un proces D (zombie)

Hola,
I fer un imatge amb clonezilla a un altre disc?

Salutacions,

El dia 18/02/2016 10:18 p. m., "Ernest Adrogué" <nfdisco@gmail.com> va escriure:
Hola,

2016-02-18, 20:49 (+0100); Narcis Garcia escriu:
> Estic intentant recuperar dades d'un disc dur fet malbé.
> D'entre milers de fitxers a copiar, cada vegada que em trobo amb un que
> té blocs dolents, el disc esdevé illegible i el procés de lectura es
> queda congelat sense manera de matar-lo (kill -15, kill -9).
>
> Per continuar haig d'aturar l'ordinador, i després s'inicia tot normal i
> accessible.
> El problema és que triga moltíssim en aturar-se perquè segueix esperant
> aquell procés de lectura.
>
> Ja he llegit que per un procés en estat «D» no es pot ordenar la
> [...]

No, però has provat el ddrescue[1]?  És un programa que va fent passades
fins que aconsegueix llegir totes les dades, i el procés es pot aturar i
continuar a conveniència, si no recordo malament.

[1] https://www.gnu.org/software/ddrescue/