Aturar sense esperar un proces D (zombie)

Estic intentant recuperar dades d'un disc dur fet malbé.
D'entre milers de fitxers a copiar, cada vegada que em trobo amb un que
té blocs dolents, el disc esdevé illegible i el procés de lectura es
queda congelat sense manera de matar-lo (kill -15, kill -9).

Per continuar haig d'aturar l'ordinador, i després s'inicia tot normal i
accessible.
El problema és que triga moltíssim en aturar-se perquè segueix esperant
aquell procés de lectura.

Ja he llegit que per un procés en estat «D» no es pot ordenar la
finalització forçosa fins que el nucli Linux ho decideixi, però assumint
això també costa molt finalitzar-ho tot sense desendollar l'ordinador de
la corrent.

Algú sap d'una instrucció per forçar l'aturada inmediata del sistema,
passant dels «zombies», que la pugui escriure en un programet (Bash) que
controla la situació?

Gràcies.