Re: bones practiques: apt-get vs aptitude

Jordi Funollet:

> A la trobada de Girona (si la neurona no m'enganya) vam comentar que
> 'aptitude' havia deixat de ser l'eina de gestió de paquets recomanada a
> Debian, i ara les bones pràctiques diuen que cal fer servir 'apt-get'.

Com ja s'ha comentat, per l'upgrade a jessie es recomana apt-get
però per versions anteriors es recomanava aptitude. No crec que
hi hagi una recomanació única per a qualsevol context, en cada
moment una o altra deuen resoldre millor els problemes perquè
utilitzen algorismes diferents per calcular les dependències.

> Buscant una mica em trobo això que diu just el contrari:
>
>   https://wiki.debian.org/DebianPackageManagement

El darrer canvi de la pàgina és anterior a l'alliberament de la
jessie, així que no deu estar actualitzada.

> Algú té més documentació sobre aquest tema?

Al setembre hi va haver un fil interessant a debian-devel sobre
la resolució de conflictes en la transcisió a gcc-5. S'hi van
fer diversos comentaris sobre apt-get i aptitude que crec que
val la pena llegir i tenir en compte, tot i que només són les
experiències d'altres persones, en cap cas una recomanació de
bones pràctiques oficial:

https://lists.debian.org/debian-devel/2015/09/msg00243.html
https://lists.debian.org/debian-devel/2015/09/msg00245.html
https://lists.debian.org/debian-devel/2015/09/msg00265.html
https://lists.debian.org/debian-devel/2015/09/msg00272.html
https://lists.debian.org/debian-devel/2015/10/msg00062.html

Darrerament jo utilitzo apt per a totes les instal·lacions i les
actualitzacions seguint el consell de fer sempre primer upgrade
i en tot cas després dist-upgrade. També purgo sovint els paquets
que ja no són necessaris.

Per a les cerques encara utilitzo aptitude perquè hi estic més
acostumat i la sortida em resulta més útil però fa molt temps
que no utilitzo aptitude per instal·lar o actualitzar res.

Salut,
Alex